Virnex Group logo

1. Määrittele tavoitteet ja kohderyhmät

Aloita tavoitteista ja kohderyhmästä. Selkeät tavoitteet auttavat sinua määrittelemään mittarit. Tavoitteena voi olla tunnettuuden lisääminen tai liidien generointi ja myynnin kasvattaminen. Tunnista, kenet haluat tavoittaa ja millaisella viestillä herätät kohderyhmäsi kiinnostuksen. Valitse kanavat, joissa kohderyhmäsi on aktiivinen.

2. Johdonmukainen viesti kaikissa kanavissa

Monikanavainen markkinointi tarkoittaa yhden tunnistettavan viestin esiintuomista eri kanavissa. Kun olet määritellyt kohderyhmäsi ja tiedät mistä kanavista heidät tavoitat, voit aloittaa monikanavaisen kampanjan suunnittelun. Valitse olennaiset kanavat ja varmista, että asiakas tunnistaa kampanjan missä tahansa hän sen kohtaa. Ydinviestin tulee säilyä, mutta voit rohkeasti muuttaa sisältöä kanavakohtaisesti.

3. Älä tähtää kaikkialle – valitse oikeat kanavat

Kohderyhmät ovat erilaisia ja niiden sisälläkin ihmiset saattavat käyttäytyä eri tavoilla. Näin olla kanavavalinnan tulee perustua tietoon. Selvitä, missä kanavissa juuri sinun asiakkaasi viettävät aikaa ja kuluttavat sisältöä. LinkedIn voi toimia B2B-liidien lähteenä, kun taas Tiktok voi tuoda näkyvyyttä tapahtumille.

4. Tee konversiosta helppoa

Sijoita toimintakehotteet (CTA, Call To Action) selkeästi asiakkaan ostopolulle. Hyödynnä lomakkeita, chatbotteja ja ajanvarauslinkkejä. Mieti, missä vaiheessa asiakas on ja mitä tietoa hän tarvitsee juuri nyt. Pidä ydinviestisi kirkkaan ja ole läsnä oikeissa kanavissa oikealla viestillä. Varmista, että jokaisessa ostopolun vaiheessa on tarjolla oikeanlaista sisältöä ja tukea.

5. Mittaa ja reagoi kampanjan aikana

Ennen kampanjan alkua määrittele ja luo konversiopisteet, joita haluat mitata. Konversiopisteet auttavat sinua johdattamaan asiakasta kohti toivottua toimintaa. Seuraa aktiivisesti kampanjan etenemistä:

  • Konversioiden määrä ja laatua
  • Kävijöiden käyttäytyminen sivustolla: mitkä sisällöt kiinnostavat
  • Mainosten tavoitteiden toteutuminen: vievätkö käyttäjän haluttuun toimintaan

Analytiikka ei ole jälkikäteen tehtävä raportti vaan jatkuvan kehittymisen työkalu.

Case Salpausselän kisat 2025

Laajan monikanavaisen markkinointikampanjan tavoitteena oli rakentaa kiinnostusta, palvella tiedontarvetta ja ohjata lippujen ostoon. Kampanja-aikana käytössä oli useita kanavia ja tapahtuman pääviesteinä: ”Latua suurille tunteille” ja ”Meidän kaikkien Salppuri”. Kohderyhmiä oli useita erilaisia aina festarikansasta lapsiperheisiin. Kanavat valittiin kohderyhmien mukaan: Google, Meta, Tiktok, Youtube, ohjelmallinen mainonta, natiivisisällöt, uutiskirjeet, radio- ja tv-mainokset sekä paikallisesti tehtiin mainontaa katukuvassa ja muun muassa markettien kassoilla. Kaikkissa kanavissa oli yhtenäinen tunnistettava ilme, ydinviesti sekä ohjaukset johdonmukaisesti toivottuihin konversiopisteisiin. Kampanjan tuloksia tarkasteltiin säännöllisesti ja toimenpiteitä optimoitiin tarvittaessa.

Salpausselän kisojen monikanavainen kampanja oli laaja, mutta voit ottaa samat rakennuspalikat käyttöön pienemmässä mittakaavassa. Muistat nämä viis askelta: tavoite, viesti, kanava, konversiopiste ja mittaus.

Ota yhteyttä

Olemme markkinoinnin, myynnin ja viestinnän ammattilaisia. Työskentelemme tiimeissä ja valitsemme sinulle parhaiten sopivan osaamisen ja tekijät. Miten voimme auttaa sinua?

Krista Walden.

Krista Waldén

Asiakaspäällikkö

+358 44 977 2320

Mitä tarkoittaa vastuullinen sisällöntuotanto?

Kiinnostavan sisällön tehokkuus on ymmärretty toimivana markkinointikeinona jo vuosia. Sisältöä tuotetaan valtavia määriä eri alustoille ja medioihin. Tekoälyn hyödyntämisen myötä sisältöä tuotetaan entistä enemmän. Mukaan mahtuu valtava määrä kertakäyttöistä höttöä, joka ei tavoita kohdeyleisöään ja hukkuu nopeasti muun vastaavan sisällön joukkoon.

Vastuullisesti tuotettu sisältö on monikäyttöistä, se kestää aikaa ja on mahdollisimman monen käytettävissä, eli saavutettavuusdirektiivien mukaista. Olemme tottuneet kierrättämään vaatteita ja pyrimme hankkimaan laadukkaita tuotteita, jotka kestävät aikaa. Tarvittaessa käytämme vanhat kengät suutarilla. Tätä samaa ideologiaa voimme yhtä hyvin hyödyntää sisällöntuotannossa.

Vastuullinen sisältö on monikäyttöistä

Vastuullinen ja toimiva sisältö on monikäyttöistä. Yhden isomman sisällön ympärille on helppoa rakentaa useampia sosiaalisen median nostoja, uutiskirjeen sisältöjä, sisäistä koulutusmateriaalia tai hyödyntää sisältöä vaikkapa osana koulutus- tai myyntimateriaalia. Kun luot uutta sisältöä, mieti siis missä kaikissa kanavissa ja millä tavoin voit valmista sisältöä hyödyntää.

Vastuullisuus vinkki! Hyödynnä somenostoissa verkkosivuilta löytyvää valmista tekstiä ja asiakkaiden sitaatteja. Muotoile tekstiä tarvittaessa, mutta älä jätä somenostojen tekemistä vain tekoälyn tehtäväksi.

Vastuullinen sisältö kestää aikaa

Kuin vuosia käytössä ollut luottovaate, myös sisällöt voivat säilyä käyttökelpoisina vuodesta toiseen. Tarvittaessa sisältöä voidaan hieman päivittää ja tehdä tarvittavia muutoksia. Vanhempia asiakastarinoita on hyväkin käydä välillä ajatuksella läpi ja tarkistaa, onko sisältö edelleen relevanttia ja työskentelevätkö tekstissä mainitut henkilöt edelleen samoilla titteleillä.

Vastuullisuusvinkki! Kun tuotat sisältöä, mieti millaisilla sanamuodoilla voit helpottaa sisällön pitkäikäisyyttä. Kirjoitatko esimerkiksi ”tänä kevään” vai ”keväällä 2025”. Voitko tuottaa sisältöä vuosittain hyödynnettävää sisältöä, kuten ”Puutarhurin vinkit kevääseen”. Vuodesta toiseen se kevät aina tulee ja vuodesta toiseen puutarhat kaipaavat samoja hoitotoimenpiteitä.  

Vastuullinen sisältö on saavutettavaa

Vastuullinen sisältö huomioi digitaalisen saavutettavuuden periaatteet. Käytännössä tämä tarkoittaa selkeää ja ymmärrettävää kieltä, loogista rakennetta ja teknisesti toimivaa verkkosivustoa. Saavutettavuus ei ole vain lakisääteinen velvollisuus, se on yhdenvertaisuuden edistämistä. Kun sisältöä voi lukea, kuunnella tai tulkita eri avustavien teknologioiden kautta, se palvelee laajempaa yleisöä ja lisää yrityksen uskottavuutta.

Vastuullisuusvinkki! Käytä selkeää yleiskieltä ja vältä vaikeaa ammattisanastoa. Tarvittaessa selitä vaikeat sanat ja avaa lyhenteet. Panosta tekstimassan jäsentelyyn ja otsikoihin. Varmista, että kuvatekstit ja linkkitekstit kertovat sisällön merkityksen. Näin autat niin asiakkaitasi kuin hakukoneita.  

Vastuullinen sisällöntuotanto ei ole raskasta byrokratiaa, vaan perusasioiden vaalimista. Vastuullinen sisällöntuotanto tarkoittaa sitä, että pysähdyt hetkeksi miettimään: Voinko hyödyntää jo olemassa olevaa ja miten teksti palvelee lukijaa nyt ja tulevaisuudessa?

Ota yhteyttä

Olemme markkinoinnin, myynnin ja viestinnän ammattilaisia. Työskentelemme tiimeissä ja valitsemme sinulle parhaiten sopivan osaamisen ja tekijät. Miten voimme auttaa sinua?

Krista Walden.

Krista Waldén

Asiakaspäällikkö

+358 44 977 2320

Kaiken takana on ihminen

Aivan ensimmäiseksi sinun tulee ymmärtää liiketoiminnan tavoitteet ja tuntea kohderyhmäsi. Selvitä ensin kenelle olet tuottamassa sisältöä. Tärkeää on myös tiedostaa, mitä sisällöllä tavoitellaan.

Ennen kuin kirjoitat riviäkään, vastaa näihin kysymyksiin:

  • Miten kohderyhmäsi toimii?
  • Missä kanavissa he liikkuvat ja miten etsivät tietoa?
  • Miten ja kuka tekee ostopäätöksen?
  • Millaisiin kysymyksiin kohderyhmä etsii vastauksia?
  • Missä vaiheessa ostopolkua haluat heidät tavoittaa?

Kun liikumme digitaalisessa maailmassa, emme voi täysin sivuuttaa hakusanoja ja sisällön optimointia. Jotta voit hyödyntää oikeita hakusanoja, tulee sinun ymmärtää, kuinka kohderyhmäsi puhuu. Tärkeää on myös tiedostaa oman toimialan terminologia sekä huomioida mahdolliset ristiriitaiset termit. Haluamme esimerkiksi puhua laajemmin verkkopalveluista, vaikka potentiaaliset asiakkaamme etsivät toteuttajaa verkkosivuille.

Toisto vahvistaa valittua viestiä

Uskalla toistaa ja kertoa samaa asiaa uudelleen ja uudelleen. Maailma on tällä hetkellä täynnä sisältöä, jota meille tarjotaan jatkuvalla syötöllä lisää. Totuus on, että paljon menee ohi ja monia ei edes kiinnosta. Siksi on tärkeää tuoda omaa viestiä systemaattisesti ja selkeästi esiin monikanavaisesti – niissä kanavissa, joita oma kohderyhmäsi käyttää. 

Verkkosivuprojektien sisällöntuotantoon liittyen tässä pari hyvää ajatusta:

  1. Kukaan ei lue verkkosivuja kuin kirjaa sivu kerrallaan. Sivuja selaillaan kuin aikakausilehtiä ja sivustolta napataan kiinnostavimmat kuvat, otsikot tai sitaatit ja jatketaan matkaa.
  2. Luo sivustolle ostopolkuja, kuten kaikkien tuntema huonekalujätti. Tarjoa mahdollisuus tutustua valmiisiin toteutuksiin, tarjoa tietoa ja mahdollisuutta asiantuntijan apuun. Vaihtoehtoisesti ohjaa asiakas valmiille ostopolulle. Muista tarjota matkalla ”täkyjä” sekä mahdollisuus edetä vaihtoehtoista reittiä – nopeampi reitti kassalle tai kotiin.

Toistoon liittyy vahvasti myös sisällön monikäyttöisyys eri kanavissa. Kun luot uutta sisältöä, mieti missä kaikissa kanavissa ja millä tavoin voit valmista sisältöä hyödyntää. Tästäkin artikkelista voimme esimerkiksi tehdä useamman noston tai mainoksen eri somekanaviin, hyödyntää osana uutiskirjettä tai osia tekstistä voidaan hyödyntää sivustolla palveluiden kuvauksissa. Monia artikkeleita voidaan myös käyttää podcastin pohjana. Lopulta vain mielikuvitus on rajana – ja tietysti aina ne kohderyhmät.

Aitous on rehellisyyttä, joka kasvattaa luottamusta

Kuvitellaanpa tilanne, jollaisen meistä moni on varmasti joskus kokenut. Olet sinulle uuden asian äärellä. Alan asiantuntija jakaa asiantuntemustaan alan sanastoa innosta puhkuen ja ihmettelet, että olenko minä nyt tyhmä, kun et vaan tajua. Tällaista tunneta et varmasti halua asiakkaallesi missään ostopolun vaiheessa.

Unohdetaan siis jargonia, joka pahimmillaan saa ihmiset tuntemaan itsensä ulkopuolisiksi. Rehellinen, ymmärrettävä ja käyttäjälähtöinen sisältö erottautuu. Kun kirjoitat selkeästi, ystävällisesti ja suoraan, rakennat luottamusta ja omaa asiantuntijuuttasi.

”Tyhmät kysymykset” on sisällöntuottajan aarreaitta. Hyödynnä siis mahdollisimman paljon sisäisiä asiantuntijoita ja asiakkaita. Monet ihmiset tykkäävät kertoa omasta osaamisestaan, joten ole utelias, kysele tyhmiä ja pidä korvat auki niin työpaikan kahvihuoneissa kuin asiakastapaamisissa. Parhaat sisällöt syntyvät ihmisistä ja aidoista tapahtumista.

Kun tuotat sisältöä ihmisenä ihmiselle, tarjoat selkeitä samaistuttuvia tarttumapintoja potentiaalisille asiakkaille esimerkiksi asiakas- ja työntekijätarinoiden sekä asiantuntija-artikkeleiden avulla. Aitous on myös epätäydellisyyden hyväksymistä ja rehellisyys on halua oppia uutta.

Ota yhteyttä

Olemme markkinoinnin, myynnin ja viestinnän ammattilaisia. Työskentelemme tiimeissä ja valitsemme sinulle parhaiten sopivan osaamisen ja tekijät. Miten voimme auttaa sinua?

Krista Walden.

Krista Waldén

Asiakaspäällikkö

+358 44 977 2320

Tekninen toteutus

  • Ruudunlukijan yhteensopivuus: Testaa palvelu yleisimmillä ruudunlukijaohjelmilla, kuten NVDA tai VoiceOver.
  • Navigointi ilman hiirtä: Varmista, että kaikki toiminnot ovat käytettävissä näppäimistöllä (esim. Tab-näppäimellä).
  • Oikein merkitty HTML: Käytä semanttisia HTML-elementtejä (esim. <header>, <nav>, <main>).
  • Otsikointirakenne: Varmista, että otsikot ovat loogisessa hierarkiassa (H1 -> H2 -> H3 jne.).
  • Lomakkeiden saavutettavuus: Kaikilla lomakekentillä tulee olla selkeä tunniste ja virheilmoitusten tulee olla ymmärrettäviä.
  • Tekstivaihtoehdot kuville: Lisää kaikille kuville alt-teksti, joka kuvaa kuvan sisältöä.
  • Aria-labelit: Lisää aria-label- tai aria-labelledby -määritteet linkkeihin, jotka eivät ole tekstiä (esim. kuvakkeet), jotta ruudunlukija osaa tulkita linkin sisällön oikein.

Visuaalinen suunnittelu

  • Riittävät kontrastit: Tekstin ja taustan välinen kontrasti täyttää vähintään 4.5:1-suhteen (suurella tekstillä 3:1). 
  • Väriin perustuvan informaation välttäminen: Informaatio ei ole pelkästään värien varassa; käytä myös symboleja tai tekstiä.
  • Tekstin skaalautuvuus: Sivuston tekstiä tulee pystyä suurentamaan vähintään 200 % ilman, että sisältö rikkoutuu.
  • Responsiivinen suunnittelu: Palvelu toimii sujuvasti eri kokoisilla näytöillä ja laitteilla.
  • Animaatioiden ja videoiden hallinta: Käyttäjällä on mahdollisuus pysäyttää tai piilottaa automaattiset animaatiot ja videot.

Sisällön käytettävyys

  • Selkeäkielisyys: Käytä ymmärrettävää ja selkeää kieltä, vältä monimutkaisia lauserakenteita.
  • Kuvaavat linkkitekstit: Varmista, että linkit kertovat selkeästi, minne ne johtavat (esim. ”Lue lisää saavutettavuudesta” eikä vain ”Klikkaa tästä”).
  • Videoiden tekstitys: Kaikissa videoissa tulee olla tekstitykset tai vaihtoehtoinen kuvaus sisällöstä.
  • Saavutettavuusseloste: Sivustolla on saavutettavuusseloste, joka kertoo palvelun saavutettavuudesta ja antaa mahdollisuuden palautteeseen.
  • Loogiset siirtymät: Sivuston rakenne ja käyttäjäpolut ovat intuitiivisia ja loogisia.

Lisävinkkejä

  • Testaa palvelut käyttäjäryhmillä, joilla on erilaisia tarpeita, kuten ruudunlukijan käyttäjät ja henkilöitä, joilla on motorisia rajoitteita. 
  • Hyödynnä saavutettavuustyökaluja, kuten WAVE tai Lighthouse. 

Tämä tarkistuslista on suunniteltu tukemaan sinua matkallasi saavutettavuuteen. Jos tarvitset apua, Virnexin asiantuntijat ovat valmiina auttamaan niin teknisessä toteutuksessa kuin visuaalisen suunnittelun ja sisällöntuotannon optimoinnissa.

Ota yhteyttä

Mikäli haluat tavoittaa uudet ja nykyiset asiakkaat silloin kuin heille parhaiten sopii, ota rohkeasti yhteyttä. Työskentelen hyvin asiakaslähtöisesti ja vilpitön tavoitteeni on löytää sinulle ja yrityksellesi paras ja toimivin ratkaisu.

Erkki Ahonen

Erkki Ahonen

Liiketoimintajohtaja digitaalisen asioinnin ratkaisut

+358 40 746 3263

Mikä on saavutettavuusdirektiivi?

EU:n saavutettavuusdirektiivi (WCAG) on lainsäädäntö, joka velvoittaa lainsäädännön piiriin kuuluvien tahojen verkkosivustot ja mobiilisovellukset olemaan käytettäviä kaikille, myös niille, joilla on erilaisia toimintarajoitteita. Se tarkoittaa, että palvelut on suunniteltava siten, että ne ovat esimerkiksi luettavissa ruudunlukijoilla, ymmärrettäviä heikkonäköisille ja helposti navigoitavissa myös ilman hiirtä.

Direktiivi perustuu kansainvälisiin verkkosisällön saavutettavuusohjeisiin (Web Content Accessibility Guidelines, WCAG). Tavoitteena on edistää yhdenvertaisuutta ja varmistaa, ettei digipalveluista jää ketään ulkopuolelle. Direktiivi koskee EU:n alueella kaikkia julkisia toimijoita ja osaa yksityisen sektorin yrityksiä. 

Kesäkuusta 2025 alkaen direktiivi koskettaa myös yksityisen puolen yrityksiä, jotka: 

  • Tarjoavat verkkokaupassa tuotteita tai palveluita yksityishenkilöille 
  • Vuosiliikevaihdoltaan ovat yli 2 miljoonaa euroa 
  • Henkilökunnaltaan ylittävät 10 henkilöä 

Lue lisää saavutettavuusvaatimuksista aluehallintoviraston verkkopalvelusta.

Saavutettavuus koostuu kolmesta osa-alueesta:

  1. Tekninen toteutus (EN 301 549-standardin mukaisesti):
    Saavutettavuus alkaa teknisestä toteutuksesta, joka varmistaa, että digipalvelut toimivat sujuvasti kaikille käyttäjille, myös apuvälineitä käyttävillä. Tämä tarkoittaa esimerkiksi:
    • Hyvin merkittyä ja semanttisesti oikein kirjoitettua HTML-koodia. 
    • Selkeää ja loogista navigaatiota. 
    • Lomakkeita, jotka ovat käytettävissä myös ilman hiirtä. 
  2. Visuaalinen suunnittelu:
    Saavutettavuus ei ole vain teknisiä ratkaisuja, vaan myös visuaalisen suunnittelun tulee tukea käytettävyyttä. Tärkeimpiä huomioitavia asioita ovat: 
    • Riittävät värikontrastit tekstin ja taustan välillä. 
    • Väriin perustuvan informaation välttäminen. 
    • Skaalautuva ja responsiivinen suunnittelu, jossa teksti ja sisältö mukautuvat eri näyttökokoihin. 
  3. Sisällön selkeys ja käytettävyys:
    Saavutettavat digipalvelut sisältävät ymmärrettävää ja helposti käytettävää sisältöä. Tähän kuuluu: 
    • Selkokieliset ja jargoniavapaat tekstit. 
    • Kuvaavat linkkitekstit, jotka kertovat käyttäjälle, minne linkki johtaa. 
    • Hierarkkinen ja looginen otsikointirakenne. 
Henkilö istuu hymyillen pöydän ääressä ja katsoo samalla ikkunasta ulos.

Saavutettavuus Virnexin suunnittelussa

Virnex ottaa saavutettavuuden kaikki kolme osa-aluetta huomioon palveluidensa suunnittelussa. Meiltä saat asiantuntijaosaamista niin käyttäjälähtöisten verkkosivujen ja asiointikanavien suunnitteluun, kuin visuaaliseen suunnitteluun ja sisällöntuotantoon. 

Kaikki projektimme alkavat palvelumuotoilulla, joka varmistaa, että käyttäjien tarpeet ohjaavat suunnittelua alusta alkaen. Teknisessä toteutuksessa varmistamme, että palvelusi noudattaa EN 301 549 -standardin vaatimuksia, ja visuaalisessa suunnittelussa panostamme esteettisyyden ja saavutettavuuden täydelliseen yhdistämiseen. 

Tiesitkö, että saavutettavuus parantaa myös hakukonenäkyvyyttä?

Saavutettavuus ei ainoastaan avaa palveluitasi laajemmalle yleisölle, vaan se myös tukee hakukoneoptimointia. Selkeä sisältörakenne, semanttisesti merkitty HTML-koodi ja käyttäjäystävälliset käyttöliittymät parantavat sivustosi sijoitusta hakutuloksissa. 

Mitä seuraavaksi?

Älä jää jälkeen saavutettavuuden vaatimuksista – varmistetaan yhdessä, että palvelusi eivät vain täytä lain vaatimuksia, vaan myös houkuttelevat entistä laajemman asiakaskunnan ja parantavat liiketoimintaasi. 

Tutustu suunnittelemiimme saavutettaviin verkkopalveluratkaisuihin:

Verkkokauppoja:

Asiointipalveluita:

Julkisten toimijoiden verkkopalveluita:

Ota yhteyttä

Mikäli haluat tavoittaa uudet ja nykyiset asiakkaat silloin kuin heille parhaiten sopii, ota rohkeasti yhteyttä. Työskentelen hyvin asiakaslähtöisesti ja vilpitön tavoitteeni on löytää sinulle ja yrityksellesi paras ja toimivin ratkaisu.

Erkki Ahonen

Erkki Ahonen

Liiketoimintajohtaja digitaalisen asioinnin ratkaisut

+358 40 746 3263

Miksi liiketoiminnan kehittämisessä tarvitaan teknologiaa?

Teknologia ei ole enää vain taustajärjestelmiä tai prosessien automatisointia. Tänä päivänä se on keskeinen kilpailukyvyn mahdollistaja. Ilman teknologian tehokasta hyödyntämistä yrityksiltä jää saavuttamatta kolme keskeistä tekijää, jotka ovat elintärkeitä liiketoiminnan kasvulle:

  1. Asiakaskokemuksen parantaminen
    Asiakkaat odottavat yrityksiltä personoituja, helppokäyttöisiä ja saumattomia palveluita. Teknologia mahdollistaa tämän yhdistämällä asiakasdataa, automaatiota ja tekoälyä, mikä vie palvelut uudelle tasolle.
  2. Joustava ja tehokas liiketoiminta
    Muutoksiin sopeutuminen ja ketterä toiminta edellyttävät teknologioita, jotka skaalautuvat ja integroituivat saumattomasti organisaation prosesseihin. Vanhentuneet järjestelmät voivat olla suurin este liiketoiminnan kehittymiselle.
  3. Innovaatioiden mahdollistaminen
    Teknologia tarjoaa työkalut uusien liiketoimintamallien ja palveluiden kehittämiseen. Se avaa ovia täysin uudenlaisiin tapoihin luoda arvoa asiakkaille ja markkinoille.

Näiden elementtien hyödyntäminen ei kuitenkaan tapahdu itsestään. Yritysten täytyy kyetä yhdistämään teknologiset mahdollisuudet liiketoimintastrategiaan. Tämä vaatii uudenlaista ajattelua ja menetelmiä, jotka lähtevät asiakkaan tarpeista ja kytkevät teknologian saumattomasti osaksi liiketoiminnan kehittämistä.

Palvelumuotoilu liiketoiminnan transformaation tukena

Palvelumuotoilu on tehokas menetelmä, joka yhdistää asiakaslähtöisyyden, liiketoiminnan kehittämisen ja teknologian. Sen avulla yritykset voivat tunnistaa asiakkaidensa todelliset tarpeet, suunnitella näihin tarpeisiin vastaavia palveluita ja varmistaa, että ratkaisut tukevat liiketoimintatavoitteita.

Palvelumuotoilun ytimessä on:

  • Asiakaskeskeisyys: Asiakkaiden tarpeiden ja käyttäytymisen ymmärtäminen luo pohjan menestyville ratkaisuille.
  • Iteratiivinen kehittäminen: Nopeiden prototyyppien ja jatkuvan testaamisen avulla palveluita kehitetään joustavasti ja riskit minimoiden.
  • Kokonaisuuden hallinta: Palvelumuotoilu ei ole vain yksittäisen kosketuspisteen optimointia – se kattaa asiakaspolun kokonaisuudessaan ja varmistaa, että teknologia, prosessit ja ihmiset toimivat yhdessä.

Liiketoiminnan transformaation kannalta palvelumuotoilun merkitys korostuu erityisesti silloin, kun muutokset vaativat sekä asiakaskokemuksen että sisäisten toimintamallien uudistamista. Yhdistämällä palvelumuotoilu ja teknologinen osaaminen yritykset voivat rakentaa ratkaisuja, jotka eivät ainoastaan vastaa tämän päivän tarpeisiin, vaan myös skaalautuvat tulevaisuuden muutoksiin.

Kaksi naista esittelee seinällä olevia post-it-lappuja kahdelle pöydän ääressä istuvalle henkilölle.

Miten liiketoiminnan kehitys kannattaa aloittaa?

Liiketoiminnan transformaatiota suunniteltaessa tärkeintä on ymmärtää sekä nykytilanne että selkeä visio tulevaisuudesta. Keskeisiä kysymyksiä ovat esimerkiksi:

  • Mitä asiakkaani odottavat ja tarvitsevat?
  • Kuinka nykyiset teknologiani tukevat liiketoimintatavoitteitani?
  • Millaisia esteitä tai pullonkauloja organisaatiossani on muutoksen tiellä?

Näihin kysymyksiin vastaaminen auttaa organisaatiota määrittelemään, missä suurimmat mahdollisuudet ja kriittisimmät kehityskohteet sijaitsevat. Palvelumuotoilun menetelmät, kuten asiakaspolkujen visualisointi, käyttäjätutkimus ja liiketoimintaprosessien analysointi, tarjoavat konkreettisia työkaluja tämän ymmärryksen luomiseen.

Virnex – Teknologia osana liiketoiminnan kehitystä

Virnex yhdistää palvelumuotoilun ja syvällisen teknologisen asiantuntemuksen tavalla, joka tukee yrityksiä liiketoiminnan transformaation jokaisessa vaiheessa. Autamme organisaatioita tunnistamaan kehityskohteet, suunnittelemaan asiakaslähtöisiä ratkaisuja ja viemään ne käytäntöön teknisesti kestävällä ja skaalautuvalla tavalla.

Jos haluat tietää, miten teknologia ja palvelumuotoilu voivat auttaa yritystäsi rakentamaan tulevaisuuden ratkaisuja, ota meihin yhteyttä. Yhdessä voimme rakentaa polun, jossa teknologia toimii liiketoimintasi kasvun mahdollistajana.

Tutustu Service Design -palveluihimme.

Me suunnittelemme ihmislähtöisiä teknologisia palveluita, jotka edistävät liiketoiminnan kasvua. Autamme yritystäsi luomaan parempia palveluita, verkkosivustoja ja liiketoimintastrategioita.

Lue lisää

Enterprise Service Management (ESM) on keskeinen työkalu, joka voi merkittävästi parantaa yrityksen tehokkuutta ja tuottavuutta. ESM:n avulla yritykset voivat keskittää ja automatisoida monia sisäisiä prosessejaan, mikä vähentää manuaalista työtä ja minimoi inhimillisten virheiden mahdollisuudet. Tämä johtaa sujuvampiin työnkulkuihin ja nopeampiin vasteaikoihin, mikä on erityisen tärkeää nykypäivän nopeatempoisessa liiketoimintaympäristössä.

Miten ESM parantaa tehokkuutta ja tuottavuutta?

ESM:n hyödyt yrityksen sisäisissä palveluissa näkyvät erityisesti siinä, miten se mahdollistaa eri osastojen välisen yhteistyön ja tiedonjaon. Kun kaikki osastot käyttävät samaa järjestelmää, tiedonkulku paranee ja päällekkäisyyksiä voidaan vähentää. Tämä ei ainoastaan säästä aikaa, vaan myös parantaa päätöksenteon laatua, kun käytettävissä on ajantasaista ja tarkkaa tietoa.

Yrityksen palveluiden parantaminen ESM:llä tarkoittaa myös sitä, että resurssit voidaan kohdentaa tehokkaammin. ESM-järjestelmät tarjoavat usein analytiikkatyökaluja, joiden avulla voidaan seurata ja optimoida prosessien suorituskykyä. Tämä mahdollistaa jatkuvan parantamisen kulttuurin, jossa prosesseja voidaan kehittää ja mukauttaa vastaamaan paremmin liiketoiminnan tarpeita.

ESM:n avulla saavutettu tehokkuus ja tuottavuus eivät ainoastaan paranna yrityksen sisäisiä toimintoja, vaan ne voivat myös vaikuttaa positiivisesti asiakaskokemukseen. Kun sisäiset prosessit toimivat saumattomasti, yritys voi tarjota asiakkailleen nopeampaa ja laadukkaampaa palvelua, mikä lisää asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta.

Miten ESM tukee digitaalista muutosprosessia?

Digitaalinen muutos on monille yrityksille välttämätön askel kilpailukyvyn säilyttämiseksi ja liiketoiminnan kehittämiseksi. Enterprise Service Management (ESM) toimii tässä prosessissa keskeisenä tukipilarina, sillä se mahdollistaa saumattoman siirtymän perinteisistä toimintamalleista kohti digitaalisia ratkaisuja. ESM:n avulla yritykset voivat integroida eri osastojen toiminnot yhdeksi yhtenäiseksi järjestelmäksi, mikä helpottaa tiedon jakamista ja prosessien hallintaa.

ESM:n tarjoamat työkalut, kuten automatisointi ja analytiikka, ovat avainasemassa digitaalisen muutoksen onnistumisessa:

  • Automatisoinnin avulla yritykset voivat vähentää manuaalista työtä ja keskittyä strategisesti tärkeämpiin tehtäviin. Tämä ei ainoastaan tehosta toimintaa, vaan myös vapauttaa resursseja innovaatioiden kehittämiseen.
  • Analytiikan avulla yritykset voivat puolestaan seurata ja analysoida prosessien suorituskykyä reaaliajassa, mikä mahdollistaa nopean reagoinnin muuttuviin liiketoimintatarpeisiin.

Digitaalinen muutos ESM:llä ei ole pelkästään teknologinen siirtymä, vaan se vaatii myös organisaatiokulttuurin muutosta. ESM tukee tätä muutosta tarjoamalla alustan, joka edistää yhteistyötä ja tiedon jakamista eri osastojen välillä. Kun kaikki osastot käyttävät samaa järjestelmää, syntyy yhteinen ymmärrys ja visio, mikä on olennaista muutoksen onnistumiselle.

Kuinka ESM voi parantaa työntekijöiden tyytyväisyyttä?

Enterprise Service Management (ESM) voi merkittävästi parantaa työntekijöiden tyytyväisyyttä tarjoamalla yhtenäisen ja tehokkaan alustan, joka helpottaa päivittäisiä työtehtäviä. Kun yrityksen sisäiset palvelut toimivat sujuvasti ESM:n avulla, työntekijät voivat keskittyä olennaiseen ilman turhia keskeytyksiä tai monimutkaisia prosesseja. Tämä lisää työn sujuvuutta ja vähentää stressiä, mikä puolestaan parantaa työtyytyväisyyttä.

ESM:n hyödyt yrityksen sisäisissä palveluissa näkyvät myös siinä, miten se mahdollistaa paremman viestinnän ja yhteistyön eri osastojen välillä. Kun kaikki työntekijät käyttävät samaa järjestelmää, tiedonkulku paranee ja väärinkäsitykset vähenevät. Tämä luo positiivisen työympäristön, jossa työntekijät tuntevat olevansa osa yhtenäistä tiimiä, mikä lisää sitoutumista ja motivaatiota.

Yrityksen palveluiden parantaminen ESM:llä tarkoittaa myös sitä, että työntekijöille tarjotaan parempia työkaluja ja resursseja. ESM-järjestelmät voivat sisältää esimerkiksi itsepalveluportaalin, jonka kautta työntekijät voivat helposti löytää tarvitsemansa tiedot tai ratkaista ongelmia itsenäisesti. Tämä vähentää turhautumista ja antaa työntekijöille tunteen hallinnasta omassa työssään.

ESM ja työntekijöiden tyytyväisyys kulkevat käsi kädessä, kun järjestelmä mahdollistaa jatkuvan palautteen keräämisen ja prosessien kehittämisen. Työntekijöiden mielipiteet ja kokemukset voidaan ottaa huomioon, mikä luo kulttuurin, jossa jokainen tuntee olevansa arvostettu ja kuultu. Tämä ei ainoastaan paranna työtyytyväisyyttä, vaan myös edistää innovatiivisuutta ja luovuutta organisaatiossa.

Mies työskentelee kahdella näytöllä.

Miten ESM auttaa IT-palveluiden hallinnassa?

Enterprise Service Management (ESM) on keskeinen työkalu IT-palveluiden hallinnassa, sillä se tarjoaa yhtenäisen alustan, joka integroi kaikki IT-prosessit ja -palvelut. Tämä mahdollistaa tehokkaamman ja läpinäkyvämmän hallinnan, mikä on erityisen tärkeää monimutkaisissa IT-ympäristöissä. ESM:n avulla IT-osastot voivat keskittää palvelupyyntöjen hallinnan, mikä vähentää päällekkäisyyksiä ja parantaa palvelun laatua.

IT-palveluiden hallinta ESM:n avulla tehostuu merkittävästi, kun automatisointi ja standardisointi otetaan käyttöön:

  • Automatisoidut prosessit vähentävät manuaalista työtä ja inhimillisten virheiden riskiä, mikä nopeuttaa palvelupyyntöjen käsittelyä ja parantaa asiakastyytyväisyyttä.
  • Standardisoidut prosessit varmistavat, että kaikki palvelupyynnöt käsitellään yhdenmukaisesti, mikä lisää luotettavuutta ja ennustettavuutta.

ESM:n hyödyt yrityksen sisäisissä palveluissa näkyvät myös siinä, miten se mahdollistaa paremman näkyvyyden ja hallinnan IT-resursseihin. ESM-järjestelmät tarjoavat usein reaaliaikaisia raportointityökaluja, joiden avulla IT-johtajat voivat seurata palveluiden suorituskykyä ja tunnistaa kehityskohteita. Tämä mahdollistaa proaktiivisen IT-palveluiden hallinnan, jossa ongelmiin voidaan puuttua ennen kuin ne vaikuttavat liiketoimintaan.

Mitä etuja ESM tarjoaa verrattuna perinteisiin palvelunhallintamalleihin?

Enterprise Service Management (ESM) tarjoaa merkittäviä etuja verrattuna perinteisiin palvelunhallintamalleihin, erityisesti monimutkaisissa ja nopeasti muuttuvissa liiketoimintaympäristöissä.

  • Yksi keskeisimmistä eduista on ESM:n kyky integroida eri osastojen toiminnot yhdeksi yhtenäiseksi järjestelmäksi. Tämä vähentää siiloutumista ja parantaa tiedonkulkua, mikä on usein haaste perinteisissä malleissa, joissa osastot toimivat erillään toisistaan.
  • ESM:n hyödyt yrityksen sisäisissä palveluissa näkyvät myös siinä, miten se mahdollistaa prosessien automatisoinnin ja standardisoinnin
  • Parempi näkyvyys ja hallinta resursseihin, sillä ESM-järjestelmät tarjoavat reaaliaikaisia raportointityökaluja. Näiden avulla voidaan seurata palveluiden suorituskykyä ja tunnistaa kehityskohteita.
  • Digitaalinen muutos ESM:llä tukee organisaatiokulttuurin muutosta kohti yhteistyötä ja tiedon jakamista. Kun kaikki osastot käyttävät samaa järjestelmää, syntyy yhteinen ymmärrys ja visio, mikä on olennaista muutoksen onnistumiselle.

Miten valita oikea ESM-ratkaisu yritykselle?

Oikean Enterprise Service Management (ESM) -ratkaisun valinta on kriittinen askel yrityksen sisäisten palveluiden parantamisessa:

  1. Ensimmäinen askel on kartoittaa yrityksen nykyiset tarpeet ja tavoitteet. On tärkeää ymmärtää, mitkä prosessit kaipaavat tehostamista ja miten ESM voi tukea näitä tavoitteita. Tämä auttaa määrittämään, millaisia ominaisuuksia ja toimintoja ESM-järjestelmältä odotetaan.
  2. Seuraavaksi on syytä arvioida eri ESM-ratkaisujen tarjoamat ominaisuudet ja niiden soveltuvuus yrityksen tarpeisiin. Esimerkiksi, jos yritys painottaa digitaalista muutosta, on tärkeää valita ratkaisu, joka tukee automaatiota ja analytiikkaa. ESM:n hyödyt yrityksen sisäisissä palveluissa korostuvat, kun järjestelmä mahdollistaa sujuvan tiedonkulun ja prosessien hallinnan.
  3. Yrityksen palveluiden parantaminen ESM:llä edellyttää myös, että valittu ratkaisu on skaalautuva ja joustava. Tämä tarkoittaa, että järjestelmän tulee pystyä mukautumaan yrityksen kasvaviin tarpeisiin ja mahdollisiin muutoksiin liiketoimintaympäristössä.
  4. On tärkeää varmistaa, että ESM-ratkaisu integroituu saumattomasti olemassa oleviin järjestelmiin, kuten CRM- ja ERP-järjestelmiin, mikä tehostaa IT-palveluiden hallintaa ESM:n avulla.
  5. Käyttäjäystävällisyys ja tuki ovat keskeisiä tekijöitä oikean ESM-ratkaisun valinnassa. Järjestelmän tulee olla helppokäyttöinen, jotta työntekijät voivat omaksua sen nopeasti ja hyödyntää sen tarjoamia mahdollisuuksia täysimääräisesti.
  6. Luotettava asiakastuki varmistaa, että mahdollisiin ongelmiin saadaan nopeasti ratkaisu, mikä edistää ESM ja työntekijöiden tyytyväisyys -yhteyttä.

Yrityksen palveluiden parantaminen ESM:llä ei siis ainoastaan tehosta IT-palveluiden hallintaa, vaan se myös tukee digitaalista muutosta. Kun IT-palvelut toimivat saumattomasti, yritys voi keskittyä strategisiin tavoitteisiin ja innovaatioihin, mikä on olennaista kilpailukyvyn säilyttämiseksi nopeasti muuttuvassa teknologiaympäristössä.

Tutustu palvelunhallinnan ratkaisuihimme

Me Virnexillä autamme sinua valjastamaan palvelunhallinnan täyden potentiaalin teille sopivina kokonaisratkaisuina ja -palveluina.

Palvelunhallinnan ratkaisut

Tekoälyteknologiat ovat muuttaneet markkinoinnin kenttää merkittävästi. Ne tarjoavat yrityksille mahdollisuuden tehostaa markkinointistrategioitaan, parantaa asiakaskokemusta ja hyödyntää dataa entistä tehokkaammin. Tekoälyratkaisut yrityksille ovat avainasemassa, kun puhutaan markkinoinnin digitalisaatiosta ja sen tuomista mahdollisuuksista. Tekoälypalvelut auttavat yrityksiä kehittämään markkinointistrategioitaan ja tarjoavat uusia tapoja tavoittaa asiakkaita digitaalisessa ympäristössä.

Miten tekoäly parantaa markkinointistrategioita?

Tekoälyteknologiat tarjoavat yrityksille mahdollisuuden kehittää markkinointistrategioitaan entistä tarkemmin ja kohdennetummin. Tekoälyn avulla voidaan analysoida suuria määriä dataa, mikä mahdollistaa markkinointistrategian kehittämisen perustuen todellisiin asiakastarpeisiin ja -käyttäytymiseen. Tämä tekee markkinoinnista tehokkaampaa ja tuloksellisempaa.

Markkinointistrategian kehittäminen tekoälyn avulla tarkoittaa myös sitä, että yritykset voivat ennakoida markkinatrendejä ja asiakaskäyttäytymistä. Tekoäly voi analysoida historiallista dataa ja tunnistaa malleja, jotka auttavat ennustamaan tulevia trendejä. Tämä antaa yrityksille kilpailuetua, kun ne voivat mukauttaa strategioitaan nopeasti muuttuvassa markkinaympäristössä.

Tekoäly voi myös auttaa yrityksiä optimoimaan markkinointikampanjoitaan reaaliaikaisesti. Tekoälypohjaiset työkalut voivat seurata kampanjoiden suorituskykyä ja tehdä tarvittavia muutoksia lennossa, mikä parantaa kampanjoiden tehokkuutta ja ROI:ta.

Tekoälytyökalut ja niiden rooli markkinoinnissa

Tekoälytyökalut ovat keskeisessä roolissa nykyaikaisessa markkinoinnissa. Ne auttavat automatisoimaan monia markkinoinnin prosesseja, mikä vapauttaa aikaa ja resursseja strategisempaan työhön. Esimerkiksi tekoäly voi automatisoida sisällöntuotantoa, mikä mahdollistaa säännöllisen ja laadukkaan sisällön tuottamisen ilman suurta manuaalista panostusta.

Digitaalinen markkinointi palvelut hyödyntävät tekoälyä myös asiakassegmentoinnissa. Tekoäly voi analysoida asiakasdataa ja luoda tarkkoja asiakasprofiileja, joiden avulla markkinointiviestit voidaan kohdentaa entistä tarkemmin. Tämä parantaa asiakasviestinnän osuvuutta ja sitoutumista.

Lisäksi tekoälytyökalut voivat auttaa yrityksiä seuraamaan kilpailijoiden toimia ja markkinatrendejä. Tekoäly voi kerätä ja analysoida tietoa kilpailijoiden kampanjoista ja markkinointistrategioista, mikä auttaa yrityksiä pysymään ajan tasalla ja reagoimaan nopeasti markkinamuutoksiin.

Tekoälyn vaikutus asiakaskokemukseen

Tekoälyllä on merkittävä vaikutus asiakaskokemukseen. Se mahdollistaa personoidun ja saumattoman asiakaskokemuksen tarjoamisen, mikä on nykypäivän kuluttajien odotus. Tekoäly voi analysoida asiakasdataa ja tarjota yksilöllisiä suosituksia ja tarjouksia, jotka vastaavat asiakkaan tarpeita ja mieltymyksiä.

Asiakaskokemuksen parantaminen tekoälyn avulla voi myös tarkoittaa parempaa asiakaspalvelua. Tekoälypohjaiset chatbotit ja virtuaaliassistentit voivat tarjota nopeaa ja tehokasta asiakaspalvelua ympäri vuorokauden, mikä parantaa asiakastyytyväisyyttä ja sitoutumista.

Lisäksi tekoäly voi auttaa yrityksiä ymmärtämään paremmin asiakaskokemuksen eri vaiheita ja tunnistamaan mahdollisia pullonkauloja. Tämä mahdollistaa asiakaskokemuksen jatkuvan parantamisen ja optimoinnin, mikä on keskeistä kilpailukyvyn säilyttämisessä.

Kaksi henkilöä juttelemassa käytävällä. Toisella kädet puuskassa.

Kuinka tekoäly muuttaa markkinoinnin automaatiota

Tekoäly muuttaa markkinoinnin automaatiota monin tavoin. Se mahdollistaa entistä älykkäämmän ja tehokkaamman automaation, joka perustuu reaaliaikaiseen dataan ja analytiikkaan. Tekoäly voi automatisoida monia markkinoinnin tehtäviä, kuten sähköpostikampanjoiden hallinnan, sosiaalisen median julkaisujen ajastamisen ja mainoskampanjoiden optimoinnin.

Markkinoinnin automaatio tekoälyn avulla tarkoittaa myös sitä, että yritykset voivat tarjota personoituja asiakaspolkuja. Tekoäly voi analysoida asiakasdataa ja luoda yksilöllisiä asiakaspolkuja, jotka parantavat asiakaskokemusta ja sitoutumista.

Lisäksi tekoäly voi auttaa yrityksiä optimoimaan markkinointibudjettiaan. Tekoälypohjaiset työkalut voivat analysoida kampanjoiden suorituskykyä ja suositella parhaita tapoja jakaa markkinointibudjetti eri kanavien ja kampanjoiden välillä.

Tekoäly ja datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Tekoäly ja datan hyödyntäminen kulkevat käsi kädessä markkinoinnissa. Tekoäly voi analysoida suuria määriä dataa ja tunnistaa malleja ja trendejä, jotka auttavat yrityksiä tekemään parempia markkinointipäätöksiä. Tämä tekee markkinoinnista entistä dataohjautuvampaa ja tuloksellisempaa.

Data-analytiikka tekoälyn avulla voi auttaa yrityksiä ymmärtämään paremmin asiakaskäyttäytymistä ja -tarpeita. Tekoäly voi analysoida asiakasdataa ja luoda tarkkoja asiakasprofiileja, joiden avulla markkinointiviestit voidaan kohdentaa entistä tarkemmin.

Lisäksi tekoäly voi auttaa yrityksiä seuraamaan markkinatrendejä ja kilpailijoiden toimia. Tekoäly voi kerätä ja analysoida tietoa markkinoilta, mikä auttaa yrityksiä pysymään ajan tasalla ja reagoimaan nopeasti markkinamuutoksiin.

Esimerkkejä tekoälyn soveltamisesta markkinointiin

Tekoälyä sovelletaan markkinointiin monin eri tavoin. Esimerkiksi:

  • Personoitu sisällöntuotanto: Tekoäly voi analysoida asiakasdataa ja luoda yksilöllisiä sisältöjä, jotka vastaavat asiakkaan tarpeita ja mieltymyksiä. Tämä parantaa asiakasviestinnän osuvuutta ja sitoutumista.
  • Tekoälypohjaiset chatbotit: Nämä tarjoavat nopeaa ja tehokasta asiakaspalvelua ympäri vuorokauden. Chatbotit voivat vastata asiakkaiden kysymyksiin, tarjota suosituksia ja ratkaista ongelmia, mikä parantaa asiakaskokemusta ja tyytyväisyyttä.
  • Markkinointikampanjoiden optimointi: Tekoälypohjaiset työkalut voivat analysoida kampanjoiden suorituskykyä ja tehdä tarvittavia muutoksia lennossa, mikä parantaa kampanjoiden tehokkuutta ja ROI:ta.

Virnexin MaaS (Marketing as a Service) -palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden vuokrata kokonaisen markkinointitiimin palvelukseensa. Markkinoinnin asiantuntijatiimimme hyödyntää AI-pohjaisia työkaluja niin markkinoinnin kehittämisessä kuin optimoinnissa. Tämä tarjoaa yrityksille kokonaisvaltaisen markkinointiosaamisen ja mahdollisuuden parantaa markkinointinsa tuloksellisuutta ja tehokkuutta.

Mikä on Virnexin MaaS-palvelu?

Virnexin MaaS-ulkoistus tarjoaa yrityksille mahdollisuuden vuokrata kokonaisen markkinointitiimin yhden ihmisen sijaan. Tämä palvelu on suunniteltu helpottamaan asiakkaiden markkinointitarpeita tarjoamalla kokonaisvaltaista markkinointiosaamista. Olipa kyseessä sitten kampanjoiden suunnittelu, brändin kehittäminen tai digitaalinen markkinointi, asiantuntijatiimimme on valmis auttamaan.

MaaS-palvelumme on erityisen hyödyllinen yrityksille, jotka haluavat keskittyä ydinliiketoimintaansa ja jättää markkinoinnin ammattilaisten käsiin. Tämä palvelu mahdollistaa joustavan ja kustannustehokkaan tavan hallita markkinointia ilman tarvetta palkata kokopäiväistä henkilökuntaa. Asiakkaamme saavat käyttöönsä laajan valikoiman markkinointipalveluita, jotka on räätälöity heidän erityistarpeisiinsa.

Asiantuntijatiimin hyödyt markkinoinnissa

Asiantuntijatiimin hyödyntäminen markkinoinnissa tuo mukanaan monia etuja. Tiimimme koostuu eri alojen ammattilaisista, jotka tuovat mukanaan monipuolista osaamista ja näkökulmia. Tämä mahdollistaa innovatiivisten ja tehokkaiden markkinointistrategioiden kehittämisen, jotka vastaavat asiakkaidemme liiketoimintatavoitteita.

Asiantuntijatiimimme pystyy reagoimaan nopeasti markkinoiden muutoksiin ja hyödyntämään uusimpia trendejä. Tämä on erityisen tärkeää nykypäivän nopeasti muuttuvassa digitaalisessa ympäristössä, jossa kilpailu on kovaa. Tiimimme jatkuva kouluttautuminen ja kehittyminen varmistavat, että asiakkaamme saavat aina ajankohtaista ja tehokasta markkinointipalvelua.

Edustalla hedelmäkori, taustalla nainen kiinnittää post-it-lappua seinälle

Kuinka AI-pohjaiset työkalut tukevat markkinointia?

AI:n hyödyntäminen on noussut keskeiseen rooliin nykyaikaisessa markkinoinnissa. Virnexin asiantuntijatiimi hyödyntää AI-pohjaisia työkaluja markkinoinnin optimoinnissa ja kehittämisessä. Nämä työkalut auttavat analysoimaan suuria tietomääriä, tunnistamaan trendejä ja ennustamaan asiakaskäyttäytymistä, mikä mahdollistaa kohdennetumpien ja tehokkaampien kampanjoiden luomisen.

AI-pohjaiset ratkaisut tukevat myös markkinoinnin automatisointia, mikä vapauttaa resursseja muihin tärkeisiin tehtäviin. Esimerkiksi, AI voi auttaa personoimaan asiakasviestintää ja parantamaan asiakaskokemusta, mikä puolestaan lisää asiakasuskollisuutta ja myyntiä. Näin tekoäly markkinoinnin apuna tuo lisäarvoa koko markkinointiprosessiin.

Miksi valita ulkoistettu markkinointitiimi?

Ulkoistetun markkinointitiimin valitseminen tarjoaa monia etuja yrityksille, jotka haluavat tehostaa markkinointiaan. Se on kustannustehokas ratkaisu, sillä yrityksen ei tarvitse investoida rekrytointiin, koulutukseen tai henkilöstöhallintoon. Tämä vapauttaa resursseja muihin liiketoiminnan osa-alueisiin.

Ulkoistettu tiimi tuo myös mukanaan laajan kokemuksen ja asiantuntemuksen, jota on vaikea saavuttaa sisäisesti. Virnexin asiantuntijatiimi on tottunut työskentelemään erilaisten yritysten ja toimialojen kanssa, mikä mahdollistaa räätälöityjen ja tehokkaiden markkinointistrategioiden kehittämisen. Tämä tekee ulkoistetusta tiimistä houkuttelevan vaihtoehdon monille yrityksille.

Esimerkkejä Virnexin MaaS-palveluista

Virnexin MaaS-markkinoinnin asiantuntijatiimi on auttanut monia yrityksiä saavuttamaan markkinointitavoitteensa. Virnex toteutti Salpausselän kisoille monikanavaisen markkinointikampanjan. Kampanjan hyödynsi Virnexin MaaS-markkinointipalvelua, joka sisälsi markkinointistrategian suunnittelun, sisällöntuotannon ja visuaalisen ilmeen rakentamisen. Kokonaisuus sisälsi laajan sosiaalisen median näkyvyyden, nettisivujen kehittämisen sekä monipuoliset mainosratkaisut. Tämän avulla Salpausselän kisat onnistuivat houkuttelemaan eri kohderyhmiä ja vahvistamaan brändiään. Tutustu referenssiin täällä.

Virnex myös auttoi Pihasiistiksi-yritystä uudistamaan ja erottamaan bränsinsä visuaalisen ilmeen markkinoilla. Uusi ilme viestii yrityksen arvoista ja palveluista, tehden brändistä helposti tunnistettavan ja houkuttelevan. Virnexin tarjoama MaaS-palvelu sisälsi yitysilmeen suunnittelun, brändistrategian ja markkinointimateriaalien tuottamisen, mikä vahvisti Pihasiistiksi-yrityksen asemaa kilpailijoiden joukossa. Tutustu referenssiin täällä.

Nämä esimerkit osoittavat, kuinka Virnexin MaaS-markkinointipalvelu voi tuoda konkreettisia tuloksia eri toimialoilla.