Virnex Group logo

Verkkosivustot

Asiakkaat kohdataan yhä useammin verkossa. Siksi on tärkeää, että organisaatiolla on toimivat verkkoviestinnän palvelut, jotka helpottavat niin asiakkaan asiointia kuin yrityksen liiketoimintaakin.

Virnex on kokenut verkkosivujen rakentaja, joka räätälöi visuaalisesti näyttävät sekä samalla selkeät ja asiakaslähtöiset verkkosivuratkaisut. Kaikkien toteutustemme ohjenuorana on, että toteutettavat sivut ovat mobiili- ja hakukoneoptimoituja, jotta ne saavuttavat niille asetetut tavoitteet digitaalisessa toimintaympäristössä.

Liiketoimintaa tukevat verkkosivustot

Liiketoiminnan kehittämistä tukevat verkkosivut puhuttelevat aina käyttäjäpersooniaan, joita voivat olla nykyiset tai potentiaaliset asiakkaat, työntekijät tai muut sidosryhmät. Hyvin toteutetut verkkosivut löytyvät hakukoneista ja mahdollistavat parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen niin sidosryhmillenne kuin sivuston ylläpitäjille.  

Riippumatta siitä velvoittaako sivustoanne EU:n saavutettavuusdirektiivi, pyrimme aina parhaaseen mahdolliseen saavutettavuuteen. Jopa 1.2 miljoonaa suomalaista tarvitsee jonkun asteista digitaalista saavutettavuutta näkökyvyn heikkenemisen tai vaikkapa värisokeuden takia. Me varmistamme, että verkkosivuja käyttävät henkilöt saavuttavat siellä olevat palvelunne. 

Tietokone, jonka kannessa Virnex-tarra.
Mies työskentelemässä tietokoneella kahden näytön edessä

Toteutamme verkkosivuratkaisut pääsääntöisesti käyttäen maailman yleisintä WordPress-julkaisujärjestelmää. Brändin mukaisen visuaalisen suunnittelun lisäksi panostamme toteutuksissa sivuston käytettävyyteen, saavutettavuuteen ja helppoon päivittämiseen, sekä turvaamme sivustosi Virnex Ylläpito -palvelulla.  

Meillä on myös runsaasti kokemusta verkkosivustojen siirtämisestä vanhentuneilta julkaisualustoilta moderniin WordPress-ympäristöön. 

Verkkosivuprojektin kulku

Hyvä verkkosivu löytyy hakukoneista ja saa vierailijan tekemään sitä, mitä verkkosivun tavoitteeksi on määritelty. Oikein rakennetun verkkosivuston rakenne, tekstit ja kuvat tukevat sivustolle asetettuja tavoitteita.  

Tyypillisesti toteutamme verkkosivuprojektit palvelumuotoilun menetelmin käynnistyvällä suunnitteluvaiheella, jonka avulla voimme varmistaa, että sivusto tukee sille asetettuja tavoitteita ja on käyttäjäystävällinen.  

Nainen kirjoittaa seinällä olevaan post-it-lappuun.
Kaksi naista istuvat sohvalla keskustelemassa iloisesti kahvikupit käsissään

Avaimet käteen verkkosivuprojektit 

Kokemuksemme mukaan verkkopalveluiden uudistaminen on yrityksen ja organisaation näkökulmasta useita henkilöitä työllistävä projekti.  Meiltä löytyy osaamista niin sisällönsuunnitteluun kuin sen tuotantoon ja pystymme tarjoamaan lisäkädet koko projektin eri osa-alueisiin ja vaiheisiin. Visuaalisen ilmeen suunnittelun lisäksi tarjoamme myös muita graafisen suunnittelun palveluita ja valokuvauspalveluita ja autamme tarvittaessa esimerkiksi sisällönsyöttämisessä. Ulkoistetun markkinoinnin palveluissa hyödynnämme myös AI-pohjaisia työkaluja, joiden avulla pystymme entistä tehokkaammin tuottamaan muun muassa brändiä tukevaa sisältöä. 

Verkkosivujen analytiikka ja kasvuhakkerointi 

Verkkosivuprojektin loppuvaiheessa tarjoamme lisäpalveluna konversiostrategian ja analytiikan toteuttamista verkkosivustolle. Lisäksi suosittelemme jatkuvaa Growth Hacking – palveluamme, joka sisältää säännöllisen datan keräämisen ja raportoinnin lisäksi analyysin verkkosivuston ja esimerkiksi digimainonnan toimivuudesta ja säännöllisen kuukausittaisen kehityspalaverin lisäksi. 

Nainen tekee töitä kannettavalla tietokoneella ison näytön edessä.

Ylläpito ja jatkuva kehittäminen 

Valmistuttuaan verkkosivut tarvitsevat sisältöjen kehittämisen ja ylläpidon lisäksi jatkuvaa huoltoa ja teknistä ylläpitoa. Virnexin tarjoama WordPress Ylläpito– ja tukipalvelu varmistaa turvallisen ja toimivan verkkosivuston. Säännöllinen tekninen ylläpito sopii kaikille WordPress-sivustoille ja WooCommerce-verkkokaupoille. 

Tutustu verkkosivustototeutuksiimme

Pajulahden verkkosivu-uudistus – palvelumuotoilun avulla kohti parempaa asiakaskokemusta

Palvelumuotoilun keinot käyttöön  Koska uudistuksen ytimessä oli toiveena parempi asiakaskokemus, projekti aloitettiin laajalla asiakastutkimuksella, kilpailija-analyysilla ja Pajulahden henkilöstöä osallistavalla työpajasarjalla. Ennen työpajoja tehtiin asiakaskysely tunnistetuille sidosryhmille, jotta saatiin kattava käsitys siitä, mikä koettiin haasteeksi nykyisessä sivustossa.   Löydökset  Yksi taklattavista haasteista Pajulahden entisessä sivustossa oli sen siilomaisuus. Työpajoissa luotiin yhdessä Pajulahden henkilöstön kanssa verkkosivuston käyttäjäpersoonat ja […]

Lue lisää

Salpausselän kisojen uudet sata sävyä

Loimme Salpausselän kisoille uuden päivitetyn visuaalisen ilmeen – Salppurin sata sävyä – sekä 100 v. juhlalogon ja sen visuaaliset sovellutukset.

Lue lisää

Kansainvälinen koulutusviennin verkkokauppa Xamk:lle

Toteutimme huhtikuussa 2022 julkaistun Edufication.com -verkkopalvelun, joka on kansainvälisen koulutusviennin verkkokauppa.

Lue lisää

Ota yhteyttä

Mikäli haluat tavoittaa uudet ja nykyiset asiakkaat silloin kuin heille parhaiten sopii, ota rohkeasti yhteyttä. Työskentelen hyvin asiakaslähtöisesti ja vilpitön tavoitteeni on löytää sinulle ja yrityksellesi paras ja toimivin ratkaisu.

Erkki Ahonen

Erkki Ahonen

Myyntijohtaja verkkopalvelut

+358 40 746 3263