Virnex Group logo

Atelier7 – uuden ravintolan brändikonsepti ja toteutus

tunnelmallinen ravintolamiljöö, juomalasien takaa näkyy ravintolan pääkokki

Toimiala

Ravintola-ala

Toimipaikka

Helsinki

Virnexin palvelut

CMO-palvelu, Markkinointia palveluna (MaaS), Konversiostrategia, Analytiikkaa palveluna, Palvelumuotoilu, Virnex Tuki- ja ylläpito, Virnex Hosting

Intohimoisen ravintola-alan ammattilaisen Sauli Kemppaisen luotsaama Atelier7 avasi ovensa marraskuussa ja on parissa kuukaudessa noussut Suomen kiinnostavimpien ravintoloiden joukkoon. Markkinoinnin tiimimme vastasi uuden huippuravintolan brändi-ilmeen ja visuaalisen konseptin suunnittelusta ja on ollut monipuolisesti mukana ravintolan markkinoinnissa ja lanseerauksessa.

Helsingin Vallilan Konepajan alueelle avatun Atelier7-ravintolan taustalla vaikuttava Kanresta on pitkäaikainen asiakkaamme, jonka ravintoloille olemme toteuttaneet jo useiden vuosien ajan monipuolisesti markkinoinnin toimenpiteitä. Nyt pääsimme luomaan täysin uuden ravintolan brändikonseptin sekä viemään suunnitelmat aina käytännön toteutukseen asti.

Brändi-ilme 1+1 konseptille

Sauli Kemppaisella oli selkeä ajatus ravintolan 1+1 konseptista, jonka Virnex auttoi viemään käytäntöön visuaaliseksi brändi-ilmeeksi. Atelier7:n ruokafilosofian mukaan 1+1 on enemmän kuin kaksi. Yksinkertainen on kaunista ja ravintolassa keskitytään puhtaisiin, aitoihin ja luonnonmukaisiin raaka-aineisiin ja makuihin.

Ravintolan sisustuksen on suunnitellut helsinkiläinen Franz Design Oy. Ravintolan ilme ravintolan ilme on yhdistelmä ilmavuutta ja valoisuutta, rouheita pintamateriaaleja sekä pehmeitä pastillisävyjä ja klassisia huonekaluja.

tabletilla atelier7 ravintolan verkkosivut, taustalla ravintolan graaista ilmettä

Brändi-ilmeessä näkyvät konseptin mukainen rouheus sekä luonnolliset raaka-aineet. Selkeälinjainen logo toimii näille miellyttävänä vastaparina. Tarkkasilmäinen huomaa luvun seitsemän toistuvan logossa kahteen kertaan – konseptin 1+1 mukaisesti.

Laura Jalonen, Virnex Oy
atelier7 -ravintolan logo, värit ja ikoneite

Nimi Atelier7 on yhdistelmä ravintolan sijaintia Konepajan alueella ja osoitetta. Sana atelier tulee ranskan kielestä ja tarkoittaa suomeksi työpajaa tai ateljeeta, paikkaa missä luodaan uutta tai ehostetaan jo hyväksi todettua vielä paremmaksi.

Konseptin pohjalta suunnitellun brändi-ilmeen sisältämät logot, fontit, värit, visuaaliset elementit sekä valokuvien tyylimääritykset on koottu yhteen Atelier7:n graafiseen ohjeistoon. Graafisen suunnittelun tiimimme suunnitteli Atelier7 -verkkosivuston ulkoasun, sosiaalisen median visuaaliset elementit sekä pohjat käyntikorteille, menuille, ilmoituksille ja tarjouksille.

Markkinoinnin tiimi sai hyvin kiinni suunnittelemastani ruoka- ja ravintolakonseptista ja pystyi visualisoimaan sen jo kuukausia ennen ravintolamme avaamista. Yhteistyö innostuneen kumppanin kanssa on ollut helppoa.

Sauli Kemppainen, Chef Atelier7

Digimainonnalla tukea lanseeraukseen

Markkinoinnin tiimimme teki Atelier7:lle mediatiedotteet ja lanseeraussuunnitelman digitaalisissa mainoskanavissa sekä vastasi toteutuksesta yhdessä asiakkaan kanssa. Sivuston julkaisun yhteydessä Atelier7:lle luotiin omat somekanavat Facebookiin ja Instagramiin, Google My Business -tili tukemaan hakukonelöydettävyyttä sekä Google Ads -tili hakukonemainonnan toteutukseen.

Digitaalisia kanavia hyödynnettiin rekrytointikampanjoissa sekä uuden ravintolan konseptin avaamisessa. Virnexin digimarkkinoinnin tiimi on toteuttanut useamman onnistuneen mainoskampanjan sekä ennen avajaisia että niiden jälkeen.

Tiimimme suunnittelee Atelier7 markkinoinnin yhdessä asiakkaan kanssa. Verkkosivuille luodut konversiomittarit ovat tukena jatkuvassa myynnin kehittämisessä ja markkinoinnin seurannassa.

Olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhön. Ravintolan avauskuukaudet ovat hektistä aikaa ja on ollut hienoa, että olemme voineet luottaa kumppanimme apuun nopeissakin käänteissä, kuten mainoskampanjoiden luomisessa.

Jatkuvasti kerätty data ja sen analysointi on meillä tärkeässä roolissa ja kehitämme nyt jatkuvasti yhdessä niin verkkosivujen sisältöjä kuin markkinointia pohjautuen kerättyyn ymmärrykseen.

Elina Hill, liiketoimintajohtaja, Kanresta