Gramexin lupamyynti
Musiikin lupamyynnin ja raportoinnin digitalisointi
28.01.2019 | Asiantuntijapalvelut
Musiikin soittolupien myynti sekä radioiden soittomäärien raportointi tapahtui aiemmin pääosin manuaalisena asiakaspalvelutyönä, joka sitoi henkilökuntaa. Tavoitteena oli viedä asiakaspalvelu verkkoon, jolloin henkilöstöltä vapautuisi enemmän resursseja muuhun työhön.
Toimiala
Tekijänoikeusjärjestö, yhdistys
Paikka
Espoo
Henkilöstö
n. 30
Tuotteet
(ent. Drupal) PHP Laravel, Vue JS.
Virnex-palvelut
Käyttöönotto-, konsultointi- sekä jatkuva kehitys- ja ylläpitopalvelu
Ratkaisu
Moderni verkkopalveluratkaisu joka yhdistää yritysten sekä yhteisöjen asioinnin Gramexin kanssa. Samalla Gramexille syntyi asiakasdatan hallintaan sekä hyödyntämiseen ”asiakas data hub”.
Tulokset
1.
Yli 95% musiikinsoittolupien myynnistä saatiin siirrettyä verkkopalveluun. Yhteensä noin 32.000 asiakasta.
2.
Radioitten soittomäärien raportointi saatiin automatisoitua 100 %:sti: kaikki Suomen kaupalliset radiokanavat.
3.
Asiakasdatalle saatiin keskitetty hallinta ja integroitavuus. Gramexilla yli 64.000 sopimusasiakasta.
Tavoitteena oli selkeä ja houkutteleva verkkokauppa, josta ammattilaiset voisivat ostaa äänitemusiikin käyttölupia entistä vaivattomammin.
Mikko Leppänen, ICT-manager Gramex, mikko.leppanen@gramex.fi
Ota yhteyttä
Meidän asiantuntijamme toimivat oppaina uudessa digitaalisessa maailmassa ja tekevät siitä ymmärrettävän. Tarvitsit sitten yksittäistä konsulttia osaksi yrityksesi tiimiä tai kokonaisnäkemystä tiedolla johtamisesta, ota meihin yhteyttä!
Tom Gustafsson
CTO, liiketoimintajohtaja liiketoiminnan ohjelmistoratkaisut
+358 40 557 1839 tom.gustafsson@virnex.fi