Virnex Group logo

Palvelunhallinnan ratkaisut

Palvelunhallinta on kilpailuetusi digitaalisessa maailmassa

Nykypäivän yrityksissä palvelunhallinta on paljon enemmän kuin IT-tukea tai asiakaspalvelua. Se on strategisesti tärkeä kokonaisuus, joka vaikuttaa suoraan yrityksesi ketteryyteen, asiakastyytyväisyyteen ja kannattavuuteen. Virnex auttaa sinua valjastamaan palvelunhallinnan täyden potentiaalin teille sopivina kokonaisratkaisuina ja -palveluina. Asiantuntevat konsulttimme valitsevat yrityksellenne sopivimman ratkaisun ja teknologian.

IT-palvelunhallinta (ITSM) ja asiakaspalvelun hallinta (ESM) ovat perusta tehokkaalle palvelutoiminnalle 

Tehokkaat ITSM- ja ESM-prosessit ovat perusta sujuvalle palvelutoiminnalle. Ne varmistavat, että niin IT-palvelut kuin asiakaspalvelukin tukevat saumattomasti liiketoimintanne tavoitteita. Tämä tarkoittaa esimerkiksi nopeampaa ongelmanratkaisua, ennakoivaa ongelmien ehkäisyä, parempaa päätöksentekoa sekä personoidumpaa ja asiakaslähtöisempää palvelua. 

Henkilö osoittaa kannettavan tietokoneen näyttöä.
Neljä henkilöä istuu kokoushuoneessa pöydän ääressä

Virnex vie palvelunhallinnan askeleen pidemmälle 

Emme kuitenkaan pysähdy valmiisiin ratkaisuihin. Ymmärrämme, että jokainen yritys on erilainen, ja siksi tarjoamme räätälöityjä ratkaisuja, jotka vastaavat juuri sinun tarpeisiisi. Asiantuntijamme kehittävät samoille ITSM- ja ESM-alustoille lisäsovelluksia, jotka on suunniteltu täsmällisesti tukemaan yrityksesi yksilöllisiä prosesseja ja tavoitteita. 

Efecte tai ServiceNow – valitaan yrityksellesi sopivin ITSM-alusta 

Olemme sekä kotimaisen Efecten että globaalisti toimivan ServiceNow:n virallinen kumppani. Hyödynnämme asiantuntemustamme näistä järjestelmistä parantaaksemme toimintasi tehokkuutta ja joustavuutta. Olipa kyseessä sitten prosessien automatisointi tai koko yrityksen digitaalisen asioinnin hallinta, löydämme juuri sinulle sopivat ratkaisut ja valitsemme teille sopivimman alustan.

Neljä henkilöä istumassa kokouspöydän ääressä kannettavat tietokoneet edessään

Tutustu Efecte-alustan mahdollisuuksiin

Lue miten loimme asiakkaallemme Advanialle riskienhallintajärjestelmän Efecten avulla.

Lue lisää

Mihin tarvitaan räätälöityjä palvelunhallintaratkaisuja? 

Räätälöidyt palvelunhallintaratkaisut luovat kilpailuetua ja auttavat sinua: 

  • Optimoimaan prosesseja: Tehostamme toimintasi automatisoimalla rutiinitehtäviä ja virtaviivaistamalla prosesseja. 
  • Parantaa asiakaskokemusta: Luomme personoidumpia ja proaktiivisia palvelukokemuksia, jotka lisäävät asiakastyytyväisyyttä. 
  • Saavuttamaan kilpailuetua: Räätälöidyt ratkaisut auttavat sinua erottumaan kilpailijoista ja tarjoamaan ainutlaatuisia palveluja. 

Vaikka ITSM, ESM ja USM ovatkin läheisiä käsitteitä, niillä on kuitenkin tärkeitä eroja:

  • Keskittyy IT-palveluiden hallintaan .expand_more 
  • Käyttää ITIL-standardia (Information Technology Infrastructure Library) ohjaavana puitteena .expand_more 
  • Keskeiset toiminnot: Palvelupyyntöjen hallinta, tapahtumahallinta, ongelmanhallinta, muutoshallinta ja tiedonhallinta. 
  • Esimerkkejä: IT-tuen tarjoaminen, palvelimen ja verkon hallinta, tietoturva. 
  • Laajentaa ITSM-käytäntöjä IT:n ulkopuolelle koskemaan kaikkia yrityksen palveluita.expand_more 
  • Ei ole yhtä standardoitua viitekehystä kuin ITSM:llä, mutta hyödyntää usein ITSM-käytäntöjä ja -työkaluja. 
  • Keskeiset toiminnot: Palvelupyyntöjen hallinta, tapahtumahallinta, ongelmanhallinta, muutoshallinta ja tiedonhallinta kaikille yrityksen palveluille. 
  • Esimerkkejä: HR-palveluiden hallinta, kiinteistöjen hallinta, asiakastuki. 
  • Tarjoaa menetelmän yhtenäisen palvelunhallintajärjestelmän luomiseksi, jota voidaan soveltaa koko yrityksessä.expand_more 
  • Yhdistää ITSM:n ja ESM:n parhaat käytännöt. 
  • Keskeiset toiminnot: Yhtenäinen palvelunhallintamalli, standardointi, mukautuvuus ja skaalautuvuus. 
  • Esimerkkejä: USM-käytännön käyttöönotto kaikilla yrityksen osastoilla parantaakseen palvelun laatua ja tehokkuutta. 
  • ITSM keskittyy IT-palveluihin, ESM laajentaa sitä koko yritykseen ja USM tarjoaa menetelmän niiden yhdistämiseksi. 
  • USM on uudempi ja kehittyneempi lähestymistapa, joka hyödyntää ITSM:n ja ESM:n parhaita puolia. 

Ota yhteyttä

Meidän asiantuntijamme toimivat oppaina uudessa digitaalisessa maailmassa ja tekevät siitä ymmärrettävän. ​Tarvitsit sitten yksittäistä konsulttia osaksi yrityksesi tiimiä tai kokonaisnäkemystä tiedolla johtamisesta, ota meihin yhteyttä!

Hannu Mikkola

Hannu Mikkola

Liiketoimintajohtaja digitalisoinnin välineet

+358 40 545 3055